Logo

Training excellent gastheerschap (m/v)

Wat u geeft, krijgt u terug.

Opleidingbeeld
Gastvrijheid maakt dat gasten niet alleen zeer tevreden zijn, ze komen ook graag terug en worden ambassadeurs van uw organisatie. Naast het versterken van het imago en het rendement dat gastvrijheid oplevert, heeft het veel effect op uzelf. Wanneer u gastvrij bent, zult u nog meer passie, positieve energie, plezier en voldoening ervaren.

Inhoud
Wij geloven dat gastvrijheid de kracht is achter succesvolle bedrijven en mensen. Gastvrijheid maakt dat gasten niet alleen zeer tevreden zijn, ze komen ook graag terug en worden ambassadeurs van uw organisatie. Naast het versterken van het imago en het rendement dat gastvrijheid oplevert, heeft het veel effect op uzelf. Wat u geeft, krijgt u terug. Wanneer u gastvrij bent, zult u nog meer passie, positieve energie, plezier en voldoening ervaren.


In de training excellent gastheerschap leert u wat gastvrijheid en excellent gastheerschap is en hoe u het verschil kunt maken in de beleving van uw klanten en gasten.

 

Resultaat
Deelnemers krijgen door de training inzicht in:

  • Wat gastvrijheid en excellent gastheerschap is?
  • Wie de klant en gast is en wat zijn/haar doel, behoeften en verwachtingen zijn?
  • Wat het effect is van gastvrijheid voor de klant, organisatie en voor de medewerker zelf?
  • Wat is DISC en wat is mijn communicatie- en gedragsvoorkeur?
  • De eigen kwaliteiten en aandachtspunten ten aanzien van gastheerschap?
  • Wat de spanningsvelden van gastvrijheid (werkdruk, lastige klanten, eigen mood, etc.) zijn en hoe u hiermee om kunt gaan?

Afgestemd op uw behoefte
Voorafgaand aan de training krijgt u de mogelijkheid om uw eigen leerwensen en –behoeften te delen met de trainer, vult u een digitale vragenlijst (10 minuten) in en ontvangt u een persoonlijk DISC rapport waarmee we in de workshop aan de slag gaan. De trainer, Laura de la Mar, beschikt over een schat aan ervaring. De training is interactief, inspirerend, afwisselend, leuk, praktisch en er heerst een veilige en ontspannen sfeer. We werken met verschillende werkvormen zoals interactieve presentatie, discussie, storytelling, stellingen, opdrachten, video en brainstormen in subgroepen.

 

Doelgroep

De training is gericht op operationele facilitaire medewerkers die de klant centraal willen zetten en nu nog op zoek zijn naar een manier waarop ze dit in de praktijk kunnen brengen. Maximaal aantal deelnemers is 12 personen.

 

Deelname
Deelname aan het deze training kost € 590 (excl. btw) per persoon. De prijs is inclusief lunch en documentatiemateriaal.

 

Locatie

Green Village in Nieuwegein biedt de aantrekkelijke combinatie van een landelijke en ontspannen sfeer met comfort en luxe vergaderen. Een mooie inspiratiebron als het gaat om een gastvrij vergaderconcept! Green Village is onze thuisbasis voor de opleiding, we starten en eindigen er. De locatie is in het midden van het land (Nieuwegein) en goed te bereiken met auto en openbaar vervoer.

 

9.00 uur: Een gastvrij ontvangst

 

9.30 uur: Opening en kennismaken

 

10.00 uur: Gastvrijheid

  • Wat is gastvrijheid?
  • Wat levert het op als ik gastvrij ben?
  • Wie is mijn klant/gast?
  • Wat is het doel, de behoefte en verwachtingen van de klant/gast?
  • Hoe kan je de beleving van de klant beïnvloeden?

 12.00 uur: Lunch

 

13.00 uur: Hoe gastvrij ben jij?

  • Kennismaken met DISC
  • Wat zijn jouw kwaliteiten als gastheer/-vrouw?
  • Wat zijn jouw aandachtspunten in gastheerschap?

 14.00 uur: Herken de klant

  • Welke typte klanten zijn er en waaraan herken je hem/haar aan de hand van DISC?
  • Houding en gedrag aanpassen aan de verschillende type gasten/klanten.

 15.00 uur: De spanningsvelden van gastvrijheid

  • Wanneer is het voor jou een uitdaging om gastvrij te zijn?
  • Hoe kan je met die spanningsvelden omgaan en toch gastvrij blijven?

 16.00 uur: Wrap-up

 

16.30 uur: Einde

Ilse de Krosse

Sprekersfoto
Coacht en trainer
Ilse de Krosse werkt sinds 2008 als trainer en coach. In deze hoedanigheid komt ze bij diverse organisaties over de vloer om met medewerkers te ontdekken waar hun gastvrije kracht ligt en hen bewuster te maken van het effect van gastvrij gedrag op de gasten. Daarnaast is ze werkzaam als gastvrouw.

Downloads


Blijf op de hoogte

Schrijf u in voor de nieuwsbrief.

CEDEO-erkenning

Alle opleidingen hebben een CEDEO-erkenning.
Cedeo
© MindCampus b.v. Auteursrecht voorbehouden.
F-Academy gebruikt cookies. Klik hier voor meer informatie. Sluiten