Logo

Training excellent gastheerschap (m/v)

Haal meer uit uw eigen kwaliteiten voor een betere klantrelatie

Opleidingbeeld
Gastvrijheid maakt dat klanten niet alleen zeer tevreden zijn, ze komen ook graag terug en worden ambassadeurs van uw organisatie. Hoe kunt u hier zelf direct invloed op uitoefenen? En wat is de juiste aanpak per type klant? In de Training excellent gastheerschap (m/v) leert u hoe u het verschil kunt maken in de beleving van uw klanten en gasten.
Datum en locatie: dinsdag 30 oktober 2018 om 09:00, Postillion Hotel Bunnik
Prijs: € 590 excl. 21% btw

Naast verbetering van het imago van uw organisatie heeft gastvrijheid veel effect op uw eigen functioneren. Wat u geeft, krijgt u terug! Wanneer u gastvrij bent, zult u nog meer passie, positieve energie, plezier en voldoening ervaren. In de Training excellent gastheerschap (m/v) haalt u uw eigen kwaliteiten als gastheer/vrouw naar boven en leert u hoe u die kunt inzetten om uw relatie met klanten op een hoger plan te brengen. 

Resultaten
U krijgt door de training inzicht in:

  • wat gastvrijheid en excellent gastheerschap is;
  • wie de klant/gast is en wat zijn/haar doel, behoeften en verwachtingen zijn;
  • wat het effect is van gastvrijheid voor de klant, voor de organisatie en voor medewerkers zelf;
  • wat persoonlijkheidsanalyse op basis van DISC-kleuren inhoudt en wat dit betekent voor uw communicatie- en gedragsvoorkeuren;
  • wat uw eigen kwaliteiten en aandachtspunten zijn op het gebied van gastheerschap;
  • wat de spanningsvelden van gastvrijheid zijn (werkdruk, lastige klanten, eigen humeur et cetera) en hoe u hiermee om kunt gaan.

Afgestemd op uw behoefte
De training is interactief, inspirerend, afwisselend, leuk, praktisch en er heerst een veilige en ontspannen sfeer. Er wordt gewerkt met verschillende werkvormen zoals interactieve presentatie, discussie, storytelling, stellingen, opdrachten, video en brainstormen in subgroepen. Voorafgaand aan de training krijgt u de mogelijkheid om uw eigen leerwensen en –behoeften te delen met de trainer. U vult een digitale vragenlijst in en ontvangt een persoonlijk DISC-rapport waarmee u in de workshop aan de slag gaat. 

 

Doelgroep

De training is gericht op facilitaire medewerkers die de klant centraal willen stellen en op zoek zijn naar een manier waarop ze dit in de praktijk kunnen brengen. Maximaal aantal deelnemers per training is 12 personen.

 

Deelname
Deelname aan het deze training kost € 590 (excl. btw) per persoon. De prijs is inclusief lunch en documentatiemateriaal.

 

9.00 uur: Gastvrij ontvangst

 

9.30 uur: Opening en kennismaken

 

10.00 uur: Gastvrijheid

  • Wat is gastvrijheid?
  • Wat levert het op als ik gastvrij ben?
  • Wie is mijn klant/gast?
  • Wat is het doel, de behoefte en verwachtingen van de klant/gast?
  • Hoe kan je de beleving van de klant beïnvloeden?

12.00 uur: Lunch

 

13.00 uur: Hoe gastvrij ben jij?

  • Kennismaken met DISC
  • Wat zijn jouw kwaliteiten als gastheer/vrouw?
  • Wat zijn jouw aandachtspunten in gastheerschap?

14.00 uur: Herken de klant

  • Welke klanttypen zijn er en waaraan herken je die op basis van DISC?
  • Houding en gedrag aanpassen aan de verschillende type gasten/klanten

15.00 uur: De spanningsvelden van gastvrijheid

  • Wanneer is het voor jou een uitdaging om gastvrij te zijn?
  • Hoe kan je met die spanningsvelden omgaan en toch gastvrij blijven?

16.00 uur: Wrap-up

 

16.30 uur: Einde

Locatie
Postillion Hotel
Kosterijland 8
3981 AJ Bunnik (bereken route)


Plattegrond

Ilse de Krosse

Sprekersfoto
Coach en trainer
Ilse de Krosse werkt sinds 2008 als trainer en coach. In deze hoedanigheid komt ze bij diverse organisaties over de vloer om met medewerkers te ontdekken waar hun gastvrije kracht ligt en hen bewuster te maken van het effect van gastvrij gedrag op de gasten. Daarnaast is ze werkzaam als gastvrouw.

Downloads

Blijf op de hoogte

Schrijf u in voor de nieuwsbrief.

CEDEO-erkenning

Alle opleidingen hebben een CEDEO-erkenning.
Cedeo
© MindCampus b.v. Auteursrecht voorbehouden.