Logo

Professioneel opdrachtgeverschap voor FM

Van traditioneel opdrachtgever naar innovatief partnership

Opleidingbeeld
Vanuit FM heeft u dagelijks te maken met meerdere leveranciers. In het ene geval gaat de relatie jaren terug, in het andere geval betreft het een opdracht van recentere datum. Het kiezen van een leverancier die bij u past is een vak op zich. En als u die leverancier heeft gekozen, hoe zorgt u er dan voor dat de gewenste resultaten tot stand komen? Wat voor invloed heeft u als opdrachtgever zelf op de prestaties van uw leveranciers? Het seminar ‘Professioneel opdrachtgeverschap voor FM’ geeft antwoord op deze (en meer) vragen.

Een soepele samenwerking met uw leveranciers is essentieel om uw (interne) klanten optimaal te kunnen bedienen. Tijdens het seminar ‘Professioneel opdrachtgeverschap in FM’ laat ervaringsdeskundige Loek van Beurden u zien hoe u de relatie met uw leveranciers verder kunt professionaliseren. U krijgt inzicht in de manier waarop u leveranciers kunt selecteren en hoe u de samenwerking (innovatief) vorm kunt geven. Dit kan als onderdeel van een regieorganisatie, maar ook bij de selectie van leveranciers voor specifieke facilitaire diensten.

 

Tijdens het seminar komen onder meer de volgende vragen aan bod:

  • Hoe vind je de juiste leverancier?
  • Op basis van welke criteria selecteer je die?
  • Hoe maak je afspraken met leveranciers?
  • Welk uitgangspunt neem je bij een opdracht of aanbesteding (EMVI, Best Value Procurement etc.)
  • Hoe verloopt een professioneel offerteproces?
  • Welke (innovatieve) vormen van partnership zijn denkbaar?
  • Welke (gedrags)veranderingen vergt het van de opdrachtgever en de rest van de organisatie?

Resultaten van het seminar

Na het volgen van dit seminar:

  • bent u in staat om voor verschillende inkoopbehoeften snel een beeld te vormen van de punten waarop leveranciers zich moeten onderscheiden;
  • leert u welke samenwerkingsvorm inhoudelijk en contractueel het beste bij uw situatie past;
  • bent u in staat om te bepalen hoe u een offerteproces professioneel kunt insteken en welke vormen er zijn;
  • heeft u meer inzicht gekregen in wat een leverancier van een professionele opdrachtgever verwacht en hoe u dit kunt vertalen naar uw eigen organisatie.

Wilt u zich verdiepen in de inrichting van een regieorganisatie? Dan is de masterclass ‘Facilitaire regievoering in de praktijk’ iets voor u. 

 

Wilt u uw contractmanagement op een hoger plan brengen? Overweeg dan deelname aan het seminar ‘Inkoop- en contractmanagement’.

 

Doelgroep

Dit seminar is gericht op facility professionals in de profit en non-profit sector. Voor functies als senior facilitair manager, beleidsmedewerker, adviseur, projectleider, facilitair contractmanager, facilitair teamleider of manager bedrijfsbureau. Het maximaal aantal deelnemers is 15 personen.

 

09.30 uur

Kennismaken en leerdoelstellingen inventariseren

 

10.00 uur

Waarom is professioneel opdrachtgeverschap belangrijk?

 

10.30 uur

Pauze

 

10.45 uur

Soorten samenwerkingsrelaties

 

11.45 uur

Dimensies aan een samenwerkingsrelatie

 

12.30 uur

Lunch

 

13.30 uur

Hoe kies je een leverancier die bij je past 

 

15.00 uur

Pauze

 

15.15 uur

Het managen van de leveranciersrelatie

 

16.00 uur

Reflectie leerdoelstellingen en vragen

 

16.30 uur

Afsluiting

 

Loek van Beurden

Sprekersfoto
Directeur bij Pro10
Loek van Beurden is directeur van Pro10 en Inkoop XL. Pro10 is een persoonlijk, innovatief en resultaatgericht inkoopadviesbureau voor het uitvoeren van complexe aanbestedingen en professionaliseren van de inkooporganisatie. InkoopXL bundelt voor verschillende klanten soortgelijke inkoopuitgaven en zet deze in de markt. Hierdoor ontstaan extra schaalvoordelen en goede inkoopvoorwaarden.

Downloads


Gerelateerde opleidingen

CEDEO-erkenning

Alle opleidingen hebben een CEDEO-erkenning.
Cedeo
© MindCampus b.v. Auteursrecht voorbehouden.
F-Academy gebruikt cookies. Klik hier voor meer informatie. Sluiten