Logo

Praktisch en professioneel vastgoedbeheer

Stappenplan voor optimaal beheer en onderhoud van uw vastgoed

Opleidingbeeld
Bent u bezig met het optimaliseren van het beheer en onderhoud van uw vastgoed? Wilt u de slag maken van reactief naar meer proactief vastgoedbeheer? En wilt u ervoor zorgen dat uw gebouwen aan alle (gebouwgebonden) wet- en regelgeving voldoen? Tijdens het seminar professioneel vastgoedbeheer wordt aan de hand van een praktisch stappenplan besproken hoe u grip en controle krijgt over uw vastgoed.
Datum:
Overzicht van alle beschikbare data en locaties:
Prijs: € 590
Soort: Seminar

Stappenplan professioneel vastgoedbeheer
Deze training biedt in 1 dag inzicht in de achtergronden, de wet- en regelgeving en de do’s en don’ts rondom vastgoedbeheer. Aan de hand van een stappenplan leggen wij uit hoe u professioneel vastgoedbeheer inricht en borgt. We gaan aan de slag met een actueel vraagstuk op het gebied van vastgoed dat speelt binnen uw organisatie. Aan het eind van de dag weet u waar verbeteringen nodig zijn en hoe u deze kunt aanbrengen.

 

Deze training is met name gericht op:

  • Het in kaart brengen van uw vastgoedportefeuille en het beheren hiervan;
  • Waar uw verantwoordelijkheden liggen en hoe gaat u hiermee om;
  • Hoe u uw gebouwbeheer en gebouwonderhoud kunt optimaliseren;
  • Dat facilitair en vastgoed onlosmakelijk aan elkaar verbonden zijn. 

Onderwerpen die aan bod komen zijn onder andere:

  • Hoe u uw vastgoedportefeuille in kaart brengt;
  • Hoe u de slag kunt maken van reactief naar proactief vastgoedbeheer;
  • Hoe u een effectief gebouwendossier opbouwt;
  • Hoe u duidelijkheid schept in (wettelijke) verantwoordelijkheden tussen eigenaar- en huurders;
  • Wat u zelf kunt doen en wat eventueel uitbesteed kan worden;
  • Waar u op moet letten bij het aanbesteden en contracteren van een onderhoudspartij;
  • Welke inspecties wettelijk verplicht zijn en welke keuringsrapporten op locatie aanwezig moeten zijn;
  • Wat verschillende normeringen concreet voor uw organisatie betekenen. 

De volgende vragen worden in de training behandeld:

  • Hoe richt ik mijn vastgoedorganisatie in? Welke verantwoordelijkheden staan centraal?
  • Hoe beheers ik de verschillende belangen binnen (en buiten) de organisatie?
  • Wat is de strategische én operationele meerwaarde van professioneel vastgoedbeheer?
  •  Wat is de toegevoegde waarde van een gebouwdossier?
  • Wat betekenen verschillende normeringen concreet voor uw organisatie?
  • Wát doet u met een Meerjarenonderhoudsplan?
  • En hoe borg ik continu de compliancy van mijn gebouwen?

Met de juiste maatregelen voldoet uw organisatie aan de geldende wet- en regelgeving en verkleint u de kans op gevaarlijke en risicovolle situaties. U krijgt handvatten aangereikt hoe u grip krijgt op onder andere installateurs en hoe u een overzichtelijke en beheersbare financiële situatie realiseert. Wij helpen inzichtelijk te maken welke documenten en gegevens bij een controle door een verzekeraar of overheidsinstantie voor uw locatie(s) beschikbaar en toonbaar moeten zijn.

 

U krijgt vooraf de gelegenheid om de thema's, die u graag wilt terugzien tijdens de training, te bespreken met de sprekers zodat de training optimaal kan worden afgestemd op uw opleidingsbehoefte. De training biedt voldoende ruimte voor interactie met de sprekers en de deelnemers onderling.

 

Doelgroep

De training is gericht op gebouwbeheerders, facilitair managers, vastgoedbeheerders en projectleiders die betrokken zijn bij het beheer en onderhoud van het vastgoed binnen organisaties, die hun vastgoedbeheer en onderhoud willen optimaliseren middels praktische tips.

 

08.30 uur
Ontvangst

 

09.00 uur
Opening, kennismaking en inventarisatie verwachtingen

 

09.45 uur
Professioneel vastgoedbeheer: waar krijgt u mee te maken?

 

10.30 uur
Pauze

 

10.45 uur
Grip en controle op de wet- en regelgeving van gebouwen  

 

12.30 uur
Lunch

 

13.30 uur
Een praktisch stappenplan om te komen tot professioneel vastgoedbeheer

 

15.00 uur
Pauze

 

15.15 uur
Professioneel vastgoedbeheer; de borging!

 

16.30 uur
Afsluiting

"Veel inzicht in materie!'

Mevrouw Graal - Stafmedewerker Facilitair Zorgbedrijf - Flevoziekenhuis

 

"Informatief en goed toegelicht!".

de Heer Versluis - Hoofd Facilitair en Gebouw Beheer - Stichting Bo-Ex 

 

'Heel erg bruikbaar en toepasbaar!".

de heer Nathalia - Section Head Housing - Heerema Marine Contractors

Judith Martens

Sprekersfoto
Directeur/eigenaar Jutte
Judith Martens is directeur/eigenaar van Jutte. Ze is zelfstandig adviseur op het gebied van huisvestingsvraagstukken in de breedste zin van het woord. Voorheen was zij directeur van FGB Facility & Real Estate. Judith is ervaringsdeskundige waar het gaat om (organisatie)vraagstukken op het gebied van vastgoedbeheer en gebouw gebonden compliancy. Een van haar specialismen is het verzorgen van bouwbegeleiding voor organisaties.
© MindCampus b.v. Auteursrecht voorbehouden.
F-Academy gebruikt cookies. Klik hier voor meer informatie. Sluiten