Logo

Live online seminar: Rendement vergroten met uw facilitaire servicedesk

Optimale service en ondersteuning, ook in tijden van crisis

Opleidingbeeld
De servicedesk is het centrale aanspreekpunt van de facilitaire organisatie waar alle (operationele) klantvragen en meldingen worden ontvangen. Juist daarom is het van belang dat de servicedesk juist nu optimaal functioneert, om bij te dragen aan service excellence, een sterk imago en efficiënte bedrijfsvoering. Maar hoe pakt u het ontwerp, de (door)ontwikkeling en optimalisatie van uw servicedesk in deze hectische en onzekere tijden nu snel en efficiënt aan?
Datum en locatie: donderdag 10 december 2020 om 09:00, Achter uw eigen computer Achter uw computer
Prijs: € 299 excl. 21% btw

 

Live online seminar: in het kort

In dit live online seminar van één dagdeel gaat u aan de slag met het verbeteren en optimaliseren van de servicedesk voor zowel de facilitaire organisatie als voor de gehele bedrijfsvoering. U leert de achtergronden van de servicedesk kennen en gaat aan de slag met het benoemen van verbeterpunten en de implementatie daarvan. Daarbij houdt u rekening met het gewenste rendement van de servicedesk op lange termijn, maar ook op korte termijn waarin onzekerheid en gewenste wendbaarheid centraal staan.

 

Daarbij komen vragen aan de orde als:

  • Wat is de strategische en operationele bijdrage van een servicedesk?
  • Hoe beheers ik de verschillende belangen binnen de organisatie in relatie tot de servicedesk?
  • Hoe krijg ik zicht op de ‘customer journey’ en leer ik de klantvraag juist te horen en te begrijpen?
  • Hoe kan de servicedesk werken als centraal aanspreekpunt voor andere onderdelen van de bedrijfsvoering zoals P&O en Financiën?
  • Hoe kan technologie worden ingepast als onderdeel van de facilitaire dienstverlening?

Na afloop van het seminar:

  • Weet u hoe u een servicedesk opzet die bijdraagt aan service excellence in de facilitaire dienstverlening;
  • Kunt u de grootte en structuur van de servicedesk bepalen;
  • Kunt u klantbehoeften in kaart brengen en klantvragen borgen;
  • Weet u welke competenties uw servicedesk nodig heeft;
  • Heeft u de beschikking over praktisch handvatten voor de verbetering en borging van een effectief dienstverleningsproces in de organisatie van front- en backoffice.

 

 

Hoe werkt een live online seminar?

Net als bij een gewone boostcamp op een fysieke locatie, komt u met de andere deelnemers en de docent op een afgesproken tijden bij elkaar. Ook heeft u dan ruim de gelegenheid om met de docent én de andere deelnemers in gesprek te gaan. Met één groot verschil: u bent virtueel bij elkaar, niet fysiek! En u krijgt wat vaker korte pauzes om even de benen te strekken.

 

Hiervoor gebruikt F-Academy speciale software. Het enige dat u nodig heeft om deel te nemen, is een computer met een microfoon, toegang tot internet en bij voorkeur een webcam, maar dat is niet strikt noodzakelijk. Er hoeft niets aan u computer veranderd of geinstalleerd te worden!

 

Een paar dagen voordat de online boostcamp begint, nemen we contact met u op om een proefverbinding te maken met de online software. Zo weet u zeker dat u ongestoord kunt deelnemen aan de live online boostcamp!

 

 

Voor wie is live online seminar?

Met dit seminar krijgt u praktische kennis en concrete inzichten om een facilitaire servicedesk voor uw organisatie op te zetten én te optimaliseren.

 

In de volgende situaties is het programma zeker voor u geschikt:

  • U bent verantwoordelijk voor het opzetten en inrichten van een facilitaire servicedesk voor uw organisatie.
  • U bent verantwoordelijk voor de facilitaire servicedesk van uw organisatie en u wilt deze op een hoger plan brengen.
  • U wilt weten hoe u de opzet of optimalisering van een facilitaire servicedesk aanpakt en wat daarbij komt kijken.

 

 

 

Live online seminar: programma 

Docent: Drs. ing. L.P. (Leon-Paul) de Rouw

 

Het online seminar duurt van 9.00-12.30 uur. Het programma is opgebouwd uit drie theoretische onderdelen, waarbinnen de uitgangspunten en aanpak  wordt uitgelegd. Daarnaast zijn drie momenten gereserveerd voor het bespreken van specifieke onderwerp, beantwoorden van vragen en het delen van ervaringen. 

 

De theorie richt zich vooral op de achtergrond van de servicedesk, hoe u de bestaande servicedesk kan verbeteren en waar u op moet letten en aandachtspunten bij de implementatie. De discussies gaan over het belang om uw klant te kennen, de  medewerkers op de servicedesk en ervaringen in uw eigen organisatie. 

 

Programma

 

9.00 uur

Opening, kennismaking en inventarisatie verwachtingen

 

9.15uur

Servicedesk: betekenis, sturing en evolutie

 

9.45uur

Discussie: de servicedesk voor de klant? 

 

10.15 uur

Pauze

 

10.30 uur

Verbeteren en bouwen

 

11.00 uur

Discussie: bouwen samen met je medewerkers?

 

11.30 uur

Servicedesk implementeren

 

12.00 uur

Discussie, waar loop je tegen aan?

 

12.30 uur

Afsluiting online seminar

 

 

 

 

Wij adviseren u om 10-15 minuten voor de start van het webinar in te loggen via de e-mail die u ontvangt na aanmelding.



Locatie
Achter uw eigen computer


Plattegrond

Drs. ing. Leon-Paul de Rouw

Sprekersfoto
Programmamanager bij de Rijksoverheid
Drs. ing. L.P. (Leon-Paul) de Rouw was verschillende jaren senior organisatieadviseur bij adviesbureaus. Nu is hij programmamanager bij de Rijksoverheid. Daarnaast verzorgt hij regelmatig workshops en cursussen en colleges. Regelmatig schrijft hij artikelen voor vaktijdschriften zoals Facility Management Nederland en Facto. Hij is auteur van De Servicedesk, spin in het facilitaire web en medeauteur van Het Rieten Dak, een boek over facility management.

Downloads


Cedeo

Blijf op de hoogte

Schrijf u in voor de nieuwsbrief.
© MindCampus b.v. Auteursrecht voorbehouden.