Logo

Live online boostcamp: Stoppen met facilitair gedoe

Omgaan met klagende klanten en leveranciers

Opleidingbeeld
Hoe maak je effectief korte metten met facilitair ‘gedoe’? Zoals medewerkers die klagen over geluidsoverlast maar geen gebruik maken van stilteruimtes. Of klanten die hun wensen steeds maar opschroeven en leveranciers die ‘bijzondere’ opvattingen hebben over samenwerking. In deze live online boostcamp leert u hoe u gemakkelijk facilitair gedoe kunt managen, zodat het u voortaan geen energie meer kost maar juist energie oplevert!
Prijs: € 590 excl. 21% btw
Info: 4 tot 10 deelnemers

Live online boostcamp - Stoppen met facilitair gedoe: in het kort

Wat leert u in de boostcamp?

Facility draait voor een groot deel om het oplossen van meldingen, incidenten managen en improvisatie om klantwensen te vervullen. Daarnaast heeft facilitair te maken met service-inflatie: de klantvraag wordt steeds uitdagender en de facilitaire organisatie wordt daarmee steeds verder op de proef gesteld. 

 

Veel facilitaire teams ervaren dit spel als gedoe. Het vreet niet alleen energie van de individuele medewerker, het gaat ook ten koste van de sfeer in het team. Uiteindelijk heeft de klant hier last van, waardoor de klant nog kritischer wordt. Dan is het gedoe compleet!

 

Tijdens de boostcamp leert u hoe u gemakkelijk facilitair gedoe kunt managen. Sterker nog: u krijgt een aan/uit-knop voor gedoe.

 

Dit zijn de resultaten van de boostcamp:

  • U weet wat gedoe is (en hoe u het bij uzelf en collega’s herkent);
  • U kunt gemakkelijk gedoe managen (ook handig voor thuis!);
  • U kunt uw klanten en leveranciers effectiever en gastvrijer helpen;
  • Facilitair gedoe kost u voortaan geen energie meer,  maar het levert juist energie op!

Van gedoe naar blije klanten!

Die ene klant die we als echt gedoe ervaren, omdat hij last minute blijft wijzigen of aanvragen. Waarom doet de klant niet gewoon wat we afgesproken hadden? Zodra u deze klant als gedoe gaat ervaren, raakt u in een negatieve spiraal waardoor de oplossing verder weg is dan ooit. Ook deze klant kan voor u een blije klant worden!

 

Facility gaat naast de ‘harde’ kant (regels, afspraken, procedures) in de eerste plaats om de omgang met mensen, de ‘zachte’ kant. Menselijk gedoe creëert letterlijk een blokkade in het brein en zet de overleefmodus aan. Door inzichten te hebben over hoe het brein werkt (van u, collega’s en klanten), hebt u een stuk minder gedoe. 

 

De boostcamp biedt alle ruimte om in een veilige omgeving uw eigen praktijkcases in te brengen. Het resultaat na een dag: nooit meer gedoe, meer energie én blije klanten!
 

 

Hoe werkt een live online boostcamp?

Net als bij een gewone boostcamp op een fysieke locatie, komt u met de andere deelnemers en de docent op een afgesproken tijden bij elkaar. Ook heeft u dan ruim de gelegenheid om met de docent én de andere deelnemers in gesprek te gaan. Met één groot verschil: u bent virtueel bij elkaar, niet fysiek! En u krijgt wat vaker korte pauzes om even de benen te strekken.

 

Hiervoor gebruikt F-Academy speciale software. Het enige dat u nodig heeft om deel te nemen, is een computer met een microfoon, toegang tot internet en bij voorkeur een webcam, maar dat is niet strikt noodzakelijk. Er hoeft niets aan u computer veranderd of geinstalleerd te worden!

 

Een paar dagen voordat de online boostcamp begint, nemen we contact met u op om een proefverbinding te maken met de online software. Zo weet u zeker dat u ongestoord kunt deelnemen aan de live online boostcamp!

 

F-Academy - Live online boostcamp

Voor wie is deze live online boostcamp? 

In de boostcamp leert u facilitair gedoe dat energie slurpt, om te zetten in positieve energie én blije klanten.

 

De boostcamp is geschikt voor leidinggevenden én medewerkers van het facilitaire team:

  • Facilitaire managers
  • Facilitair medewerkers
  • Hoofden bedrijfsvoering
  • Facilitaire teams

NB. Deelnemers aan de boostcamp ontvangen gratis het boek Gedoemanagement van auteur Frank Schurink. 

 

 

De boostcamp is toegankelijk, herkenbaar en fun. Een veel gehoorde reactie: ‘Hier heb ik voor mijn team en zelfs privé baat bij gehad!’ 

Top 10 van facilitair gedoe

Facility draait voor een groot deel om het oplossen van meldingen, incidenten managen en improvisatie om klantwensen te vervullen. Daarnaast heeft facilitair te maken met service-inflatie: de klantvraag wordt steeds uitdagender en de facilitaire organisatie wordt daarmee steeds verder op de proef gesteld. Wat is de top 10 van facilitair gedoe waar u vrijwel dagelijks mee te maken heeft? En hoe maakt u hier korte metten mee?

Die ene klant die we als echt gedoe ervaren, omdat hij last minute blijft wijzigen. Waarom doet de klant niet gewoon wat we afgesproken hadden? Zodra u deze klant als gedoe gaat ervaren, raakt u in een negatieve spiraal waardoor de oplossing verder weg is dan ooit. Hieronder de top 10 facilitair gedoe volgens deelnemers aan de boostcamp Stoppen met facilitair gedoe van F-Academy:

  1. Onvrede over het klimaat in de werkomgeving
  2. Onwennigheid en onbegrip over nieuwe werkconcepten
  3. Té servicegericht zijn en medewerkers te veel willen pamperen
  4. Medewerkers die dezelfde vraag (sneaky) neerleggen bij verschillende facility-medewerkers
  5. Te veel personen in één vergaderruimte
  6. Verschillen werkwijzen van medewerkers
  7. Continu willen afwijken van gemaakte afspraken en efficiënt ingerichte processen
  8. Gebrek aan eigenaarschap bij de klant
  9. De klant denkt het beter te weten...
  10. Onterechte urgentie: het moet nu!

Eye-openers

Gedoe verschrompelt je leervermogen

Het stresshormoon cortisol heeft een grote invloed op de hippocampus in de hersenen. Een verhoogde concentratie cortisol kan de werking van cellen verstoren of zelfs beschadigen: het verschrompelen van de hippocampus. Op middellange en lange termijn kan gedoe daarmee je leervermogen chronisch aantasten.

Het programma voor de live online boostcamp


Docent: Sander Jansen

 

In de boostcamp leert u om te herkennen wanneer u (on)bewust gedoe heeft. Sterker nog: u krijgt een aan/uit-knop voor gedoe. Zo kunt u voortaan rationeel handelen en het beste resultaat halen voor de klant. Daarnaast bent u zelf nog sneller van het gedoe af!

 

09.00 uur - Start dagdeel 1

 

Aandacht voor:

  • Gedoe begrijpen
  • Hoe werkt het brein?
  • Het rode brein: jouw veiligheidsmodus
  • Het groene brein: voor alle oplossingen
  • De automatische piloot…

Aan de slag met:

  • De aan/uit-knop inbouwen
  • Het facilitaire gedoe ophalen: top 10 van dingen waar je last van hebt

 

12.00 uur - Afsluiting Programma dagdeel 1

---- 


09.00 -
 Start Programma dagdeel 2

 

Aan de slag met:

  • Case 1: Hoe manage je gedoe in de facilitaire praktijk?
  • Case 2: Hoe manage je het gedoe van je klant?
  • Case 3: Hoe manage je groepsgedoe?
  • Hoe voorkom je gedoe?

 

12.00 uur - Afsluiting Programma dagdeel 2

Sander Jansen

Sprekersfoto
Traint, coacht en inspireert met een enorme passie voor mindset en het creëren van een gastvrije cultuur
Sander Jansen traint, coacht en inspireert met een enorme passie voor mindset en het creëren van een gastvrije cultuur. Hij heeft voor een groot aantal opdrachtgevers gastvrijheidsconcepten en culturen ontwikkeld en geïmplementeerd. Sander heeft een tomeloze energie en brengt dit op een aanstekelijke manier over op zijn omgeving. Tijdens trainingen heeft hij oog voor de deelnemers in zijn groep, zorgt hij dat iedereen betrokken is en zich betrokken voelt.
© MindCampus b.v. Auteursrecht voorbehouden.