Logo

Facilitaire regievoering in de praktijk

Grip krijgen op een toekomstbestendige facilitaire organisatie

Opleidingbeeld
Organisaties zijn volop in beweging. Aan facility managers de uitdaging om aansluiting te houden met die veranderingen en de inrichting van de facilitaire organisatie steeds opnieuw op die ontwikkelingen af te stemmen. Is uw organisatie ook toe aan een professionaliseringsslag, maar heerst bij u de vraag ‘Hoe gaan we dat doen’? Welke facilitaire diensten laat u in huis verrichten, wat komt in aanmerking voor uitbesteding en welke vormen van regievoering kunnen de grootste meerwaarde opleveren?
Datum en locatie: donderdag 25 april 2019 om 09:30, Postillion Hotel Bunnik
Overzicht van alle beschikbare data en locaties:
Prijs: € 790 excl. 21% btw
Info: 6 tot 16 deelnemers

 

De masterclass Facilitaire Regievoering in de praktijk geeft u inzicht in het behouden en professionaliseren van de toegevoegde waarde van de facilitaire organisatie. U krijgt kennis en inspiratie aangereikt om te achterhalen wat de bottlenecks binnen uw organisatie zijn om de volgende stap te maken. Ook geven de docenten u uitleg over de verschillende vormen van regievoering en hoe regievoering dusdanig te organiseren, dat u een grotere meerwaarde realiseert voor uw organisatie, waardoor vraag en aanbod optimaal op elkaar zijn afgestemd.

 

Instrumenten en voorbeelden

Daarnaast gaat u aan de slag met de Facilities Insight Tool (FIT). Via dit instrument wordt u uitgedaagd een organisatie analyse uit te voeren, die inzicht geeft in het volwassenheidsniveau van uw organisatie. Met behulp van de resultaten kunt u vervolgens gaan bepalen welke volgende stap juist is voor u en uw organisatie. De masterclass daagt u als deelnemer uit tot interactie met de sprekers en de cursisten onderling. Tevens wordt u gevraagd om uw eigen casuïstiek in te brengen. De masterclass is daarmee optimaal afgestemd op uw eigen situatie en behoeften!

 

Resultaten

Na afloop van de masterclass heeft u:

  • kennis opgedaan over de verschillende modellen van regievoering inclusief de voor- en nadelen per model en de ‘make-or-buy’-afwegingen die een rol spelen bij uw keuze;
  • handvatten voor het voeren van effectief accountmanagement, waardoor vraag en aanbod optimaal op elkaar worden afgestemd;
  • met behulp van Facilities Insight Tool (FIT) een analyse gemaakt van het volwassenheidsniveau van uw organisatie;
  • inzicht in het verschil tussen contract en leveranciersmanagement;
  • de ingrediënten verzameld om grip en controle te hebben op de inrichting van een toekomstbestendige facilitaire organisatie.

 

Doelgroep

De masterclass Facilitaire Regievoering in de praktijk is speciaal ontwikkeld voor facilitair directeuren, facilitair managers, managers bedrijfsvoering, managers shared services centers en CREM-ers die verantwoordelijk zijn en/of direct betrokken zijn het inrichten van een moderne en professionele facilitaire regieorganisatie.

 

 

10.00 uur

Kennismaking en verwachtingen van de masterclass inventariseren.

 

10:15 uur

Aan de slag met de Facilities Insight Tool (FIT), met o.a. aandacht voor:

  • Missie, visie, kernwaarden van de organisatie
  • Accountmanagement; wie zijn mijn klanten en hoe kom ik achter hun specifieke behoeften?
  • Contractmanagement
  • Grip en controle

 

11.15 uur

Maak een analyse van jouw organisatie en bepaal aan de hand van de FIT-resultaten het volwassenheidsniveau van jouw organisatie.

 

12.00 uur

Lunch

 

13.00 uur

De verschillende regie modellen (incl. het maken van de juiste ‘make-or-buy’-afwegingen) en hoe richt ik een toekomstbestendige en passende regieorganisatie in (het verschil tussen contract- en leveranciersmanagement)?

 

15.00 uur

Pauze

 

15.30 uur

Hoe houd ik grip en controle op mijn eigen facilitaire organisatie en hoe blijf ik toekomstbestendig?

 

16.30 uur

Evaluatie van de dag

 

17.00 uur

Afsluiting 

 

Een half uur voor start van het programma bent u al van harte welkom.

U kunt dan gerust een kopje thee of koffie drinken!

Locatie
Postillion Hotel
Baan van Fectio 1
3981 AJ Bunnik (bereken route)


Plattegrond

Linda van der Marel

Sprekersfoto
Senior facilitair projectmanager
Linda van der Marel is senior projectmanager bij FGB Facility Group. In die rol begeleidt en ondersteunt Linda verschillende organisaties in diverse facilitaire trajecten. De best passende oplossing vinden voor haar opdrachtgever, zodat zij een stap verder komen geeft haar energie. De afgelopen jaren heeft zij voornamelijk organisaties begeleidt bij het opstellen van scenario-businesscases gericht op het verder professionaliseren van de facilitaire organisatie alsmede het begeleiden van integrale outsourcingsprojecten (IFM).

Gonjo Beuken

Sprekersfoto
Senior facilitair project- en interim-manager
Als senior project- en interim-manager bij FGB Facility Group is Gonjo Beuken verantwoordelijk voor de uitvoering van uiteenlopende, facilitaire interim projecten. Gedreven en gepassioneerd, betrokken en enthousiast ondersteunt zij organisaties bij het uitwerken en uitvoeren van o.a. projecten gericht op optimalisatie van processen, outsourcing en transitie.
© MindCampus b.v. Auteursrecht voorbehouden.