Logo

Boostcamp: Stoppen met facilitair gedoe

Omgaan met klagende klanten en leveranciers

Opleidingbeeld
Hoe maak je effectief korte metten met facilitair ‘gedoe’? Zoals medewerkers die klagen over geluidsoverlast maar geen gebruik maken van stilteruimtes. Of klanten die hun wensen steeds maar opschroeven en leveranciers die ‘bijzondere’ opvattingen hebben over samenwerking. In deze boostcamp leert u hoe u gemakkelijk facilitair gedoe kunt managen, zodat het u voortaan geen energie meer kost maar juist energie oplevert!
Datum en locatie: dinsdag 14 januari 2020 om 09:30, Postillion Hotel Bunnik
Prijs: € 690 excl. 21% btw
Info: 6 tot 16 deelnemers
Soort: Boostcamp

De boostcamp in het kort

Wat leert u in de boostcamp?

Facility draait voor een groot deel om het oplossen van meldingen, incidenten managen en improvisatie om klantwensen te vervullen. Daarnaast heeft facilitair te maken met service-inflatie: de klantvraag wordt steeds uitdagender en de facilitaire organisatie wordt daarmee steeds verder op de proef gesteld. 

 

Veel facilitaire teams ervaren dit spel als gedoe. Het vreet niet alleen energie van de individuele medewerker, het gaat ook ten koste van de sfeer in het team. Uiteindelijk heeft de klant hier last van, waardoor de klant nog kritischer wordt. Dan is het gedoe compleet!

 

Tijdens de boostcamp leert u hoe u gemakkelijk facilitair gedoe kunt managen. Sterker nog: u krijgt een aan/uit-knop voor gedoe.

 

Dit zijn de resultaten van de boostcamp:

  • U weet wat gedoe is (en hoe u het bij uzelf en collega’s herkent);
  • U kunt gemakkelijk gedoe managen (ook handig voor thuis!);
  • U kunt uw klanten en leveranciers effectiever en gastvrijer helpen;
  • Facilitair gedoe kost u voortaan geen energie meer,  maar het levert juist energie op!

Van gedoe naar blije klanten!

Die ene klant die we als echt gedoe ervaren, omdat hij last minute blijft wijzigen of aanvragen. Waarom doet de klant niet gewoon wat we afgesproken hadden? Zodra u deze klant als gedoe gaat ervaren, raakt u in een negatieve spiraal waardoor de oplossing verder weg is dan ooit. Ook deze klant kan voor u een blije klant worden!

 

Facility gaat naast de ‘harde’ kant (regels, afspraken, procedures) in de eerste plaats om de omgang met mensen, de ‘zachte’ kant. Menselijk gedoe creëert letterlijk een blokkade in het brein en zet de overleefmodus aan. Door inzichten te hebben over hoe het brein werkt (van u, collega’s en klanten), hebt u een stuk minder gedoe. 

 

De boostcamp biedt alle ruimte om in een veilige omgeving uw eigen praktijkcases in te brengen. Het resultaat na een dag: nooit meer gedoe, meer energie én blije klanten!
 

 

Voor wie is deze boostcamp? 

In de boostcamp leert u facilitair gedoe dat energie slurpt, om te zetten in positieve energie én blije klanten.

 

De boostcamp is geschikt voor leidinggevenden én medewerkers van het facilitaire team:

  • Facilitaire managers
  • Facilitair medewerkers
  • Hoofden bedrijfsvoering
  • Facilitaire teams

NB. Deelnemers aan de boostcamp ontvangen gratis het boek Gedoemanagement van auteur Frank Schurink. 

 

 

De boostcamp is toegankelijk, herkenbaar en fun. Een veel gehoorde reactie: ‘Hier heb ik voor mijn team en zelfs privé baat bij gehad!’ 

Het programma voor de boostcamp


Docent: Sander Jansen

 

In de boostcamp leert u om te herkennen wanneer u (on)bewust gedoe heeft. Sterker nog: u krijgt een aan/uit-knop voor gedoe. Zo kunt u voortaan rationeel handelen en het beste resultaat halen voor de klant. Daarnaast bent u zelf nog sneller van het gedoe af!

 

09.30 uur  - Start van het ochtendprogramma

 

Aandacht voor:

  • Gedoe begrijpen
  • Hoe werkt het brein?
  • Het rode brein: jouw veiligheidsmodus
  • Het groene brein: voor alle oplossingen
  • De automatische piloot…

Aan de slag met:

  • De aan/uit-knop inbouwen
  • Het facilitaire gedoe ophalen: top 10 van dingen waar je last van hebt

 

13.30 uur - Start van het middagprogramma

 

Aan de slag met:

  • Case 1: Hoe manage je gedoe in de facilitaire praktijk?
  • Case 2: Hoe manage je het gedoe van je klant?
  • Case 3: Hoe manage je groepsgedoe?
  • Hoe voorkom je gedoe?

 

16.00 uur - Afsluiting

Locatie
Postillion Hotel
Baan van Fectio 1
3981 AJ Bunnik (bereken route)


Plattegrond

Sander Jansen

Sprekersfoto
Traint, coacht en inspireert met een enorme passie voor mindset en het creëren van een gastvrije cultuur
Sander Jansen traint, coacht en inspireert met een enorme passie voor mindset en het creëren van een gastvrije cultuur. Hij heeft voor een groot aantal opdrachtgevers gastvrijheidsconcepten en culturen ontwikkeld en geïmplementeerd. Sander heeft een tomeloze energie en brengt dit op een aanstekelijke manier over op zijn omgeving. Tijdens trainingen heeft hij oog voor de deelnemers in zijn groep, zorgt hij dat iedereen betrokken is en zich betrokken voelt.

Downloads


Cedeo

Blijf op de hoogte

Schrijf u in voor de nieuwsbrief.
© MindCampus b.v. Auteursrecht voorbehouden.